Thursday, July 14, 2011

المرء مع من أحب



بســـــــــم الله الرحمان الرحيم
الحمد لله رب العالمين حمداً يوافى نعمه ويكافئ مزيده



اللهم صل على سيدنا محمد صلاة تنجينا بها من جميع
الأهوال وا لأفات وتقضى لنا بها جميع الحاجات وتطهرنا
بهامن جميع السيئات وترفعنا بها عندك أعلى الدرجات
وتبلغنا بها أ قصى الغايات من جميع الخيرات فى الحيا ة
وبعد الممات وعلى آله وصحبه وسلم

- Selawat Munjiyyah


اللهم أنت ربي لا إله إلا أنت خلقتني و أنا عبدك
وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت
أعوذ بك من شر ما صنعت
أبوء لك بنعمتك على و أبوء لك بذنبي
فاغفر لي فإنه لا يغفر الذنوب إلا أنت
- Sayyidul Istighfar



الســــلام عليكم ورحمة الله وبركـــاته








^ Taushiyah dari asy-Syeikh Zainul Asri Haji Ramli, yang di sampaikan di dalam Majlis Lantunan Mahabbah. Majlis yang penuh barakah ini berlangsung di Stadium Suka Menanti, Alor Setar Kedah dan diserikan lagi dengan kehadiran asy-Syeikh Muhammad Nuruddin Marbu al-Banjari al-Makki حفظهم الله تعالى.




_______๑۩۞۩๑_______



"Wahai ALLAH, Jadikanlah (yakni Limpahkanlah) Keutamaan SelawatMU, dan Penambahan BarakahMU, dan Kemuliaan KeluhuranMU, serta KelembutanMU dan RahmatMU, serta PenghormatanMU, ke atas Muhammad صلى الله عليه وآله وسلم, Penghulu bagi para Rasul, dan Imam bagi golongan orang² yang bertaqwa, serta Penutup bagi para Nabi, dan Rasul bagi Tuhan Pengatur sekelian alam, Pemimpin kebaikan serta Pembuka kebajikan, dan Nabi (yang telah Diutuskan sebagai satu) Rahmat serta Penghulu (bagi seluruh) umat.


Wahai ALLAH, Dirikanlah untuknya kedudukan Terpuji yang Dikau Hampirkan untuknya (sebagai tanda Keterpujian dan juga sebagai tanda) Kedekatan, dan yang menjadikan sejuk matanya, yang diirikan oleh orang² yang terdahulu dan orang² yang terkemudian.


Wahai ALLAH, Kurniakanlah kepadanya Kelebihan serta Keutamaan, dan Kemuliaan serta al-Wasilah, dan tingkatan yang Tinggi serta tempat yang Terjulang dan Terhormat.


Wahai ALLAH, Kurniakanlah kepada Penghulu kami Muhammad صلى الله عليه وآله وسلم apa yang dipintanya, dan Sampaikanlah kepadanya apa yang diharapkannya, dan Jadikanlah dia orang yang pertama memberikan Syafa`at dan orang yang pertama Diterima Syafa`at.


Wahai ALLAH, Jadikanlah Agung buktinya (yakni kesaksiannya), dan Jadikanlah berat timbangannya, dan Jadikanlah jelas hujahnya, dan Jadikanlah tingkatnya yang Tertinggi di kalangan orang² yang Didekatkan.


Wahai ALLAH, Bangkitkanlah kami di dalam kelompoknya, dan Jadikanlah kami daripada ahli² yang menerima Syafa`atnya, dan Hidupkanlah kami di atas Sunnahnya, dan Matikanlah kami di atas Agamanya, dan Sampaikanlah kami ke Telaganya, dan Minumkanlah kami dari gelasnya, tanpa penghinaan, dan tanpa penyesalan, dan tanpa kebimbangan, dan tanpa penukaran (keadaan rohani serta pegangan Agama), tanpa menjadi orang yang memfitnah, dan tanpa menjadi orang yang terkena fitnah. Perkenankanlah, wahai Tuhan Pengatur sekelian alam." - Selawat yang diriwayatkan oleh al-Imam Ghazali رحمه الله تعالى




اللهم بارك لنا في رجب وشعبان وبلغنا رمضان
اللهم إنا نسألك رضاك والجنة ونعوذ بك
من سخطك والنار برحمتك يا أرحم الراحمين

اللهم صل على سيدنا محمد
وأنزله المنزل المقرب منك يوم القيامة
اللهم صل على روح سيدنا محمد في الأرواح
وعلى جسده في الأجساد وعلى قبره في القبور


جزى الله عنا سيدنا محمداً
صلى الله عليه وآله وسلم ما هو أهله
بارك الله فيكم وجزاكم الله خير الجزاء
الله تعالى أعلم بالصواب والحمد لله رب العالمين

Related Posts with Thumbnails