Friday, June 20, 2008

Jadual Habibana...



بسم الله الرحمان الرحيم والحمد لله رب العالمين
والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين
سيدنا ونبينا وحبيبنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين




As-Salamu`alaikum wa RahmatuLlahi wa Barakatuh...
Al HamduliLlah wa asy-Syukru liLlah
kerna kita berada di Sayyidul Ayyam serta diatas ni`mat Iman dan Islam. Apa khabar antum semua nya? Semoga antum senantiasa berada dibawah Naungan Taufiq, Hidayah, `Inayah, Maghfirah, Peliharaan, Perlindungan, Kasih Sayang, Rahmat, Rahim serta keredhaanNYA, ALLAH Jalla Jalaluh. Amiin ALLAHumma amiin.



Disini, insya`ALLAH ana sertakan jadual perjalanan Habibana Munzir ibn Fuad ibn `Abdurahman Almusawa di 3 negara. Habibana merupakan salah seorang murid kepada Guru Mulia nahnu, al-`Allamah al-Hafiz al-Musnid al-Habib Umar ibn Muhammad ibn Salim ibn Hafiz dari Tarim, Hadramawt. Setelah tamat mengajian nya, Habibana kembali ke Jakarta, Indonesia, untuk memulakan da`wah nya dan al HamduliLlah dengan berkat usaha serta niat nya yang murni, semakin ramai yang mengikuti Majlis Taklim nya, sehingga akhir nya terlahir nama Majlis tersebut sebagai "Majelis RasuluLlah ShalALLAHu`alaihiwasalam". Kerna memang tidak ada yang dibicarakan selain ajaran RasuluLlah ShalALLAHu`alaihiwasalam dan membimbing mereka untuk MahabbatuLlah wa Rasul, dan pada dasar nya semua Majlis Taklim adalah Majlis RasuluLlah ShalALLAHu`alaihiwasalam.


Al HamduliLlah, dengan kehadiran Majlis yang mubarakah ini, ramai diantara hati saudara-saudara nahnu telah disinari dengan cahaya HidayahNYA, telah kembali melamar dan mencari Redha serta MaghfirahNYA, telah kembali mencintai RasuluLlah ShalALLAHu`alaihiwasalam dengan mengisi setiap ruang dihati mereka dengan MahabbatuLlah wa Rasul, telah kembali mengidolakan RasuluLlah ShalALLAHu`alaihiwasalam dengan mengaplikasikan sebaik dan sebanyak mungkin sunnah Baginda ShalALLAHu`alaihiwasalam disetiap aspek pergerakan seharian mereka. ALLAHu Akbar...!


Bagaimana tidak, mereka yang hadir di Majlis Taklim nya, setiap ungkapan Habibana bisa mengoncangkan hati dan jiwa mereka yang mendengarkan nya! Bisa bangkit kembali semangat yang sudah sekian lama mundur! Masya`ALLAH... TabarakALLAH!


Disamping kesibukkan Habibana dalam penyampaian da`wah nya, beliau senantiasa sempat meluangkan masa nya di "Forum Majelis RasuluLlah ShalALLAHu`alaihiwasalam". Curahan `ilmu nya tidak setakat sampai hanya di alam nyata tetapi di alam maya juga, masya`ALLAH...! Ana al-Faqir ini, juga tidak terlepas mengambil peluang yang diberikan ini, senantiasa bertanya dan langsung dijawab oleh Habibana sendiri. Al HamduliLlah...!


Semoga ALLAH `Azzawajalla meredhai, memberkati, merahmati setiap pergerakan dan perjuangan yang suci murni ini yang di ketuai oleh Habibana Munzir ibn Fuad ibn `Abdurahman Almusawa. Semoga senantiasa berada di dalam BimbinganNYA agar bisa membimbing ummat di akhir zaman ini untuk kembali ke jalan yang diredhaiNYA. Semoga ALLAH `Azzawajalla memberikan kemudahan, kesihatan wal `afiah kepada Habibana serta sesiapa sahja yang menyertai nya. Amiin ALLAHummma amiin.


Justeru, pertama ana menyeru kepada diri ana dan seterus nya kepada antum yang berkesempatan, ambil dan rebutlah peluang keemasan ini untuk menghadirkan diri ke Majlis yang indah dan mubarakah seperti ini, untuk mengerakatkan lagi ikatan ruh nahnu dengan ruh-ruh para Shalihin, para Pencinta serta para Pembela RasuluLlah ShalALLAHu`alaihiwasalam. Hadirkanlah, sertakanlah dan himpunkanlah dirimu bersama-sama dengan mereka di taman-taman SyurgaNYA...! Insya`ALLAH dikau akan perolehi manfaat serta barakah nya pada zahir dan batinmu, di dunia serta di Akhiratmu...!



Jadual Habibana Munzir ibn Fuad ibn `Abdurahman Almusawa :
di Indonesia - Masjid Istiqlal Jakarta (22/06) , atau Majlis selain nya diSini,
di Singapura - Masjid Khalid (05/07) * untuk kaum Muslimin sahja,
di Malaysia - Masjidil Falah USJ 9 (06/07)



Himpunan Gambar Tabligh Akbar
Majelis RasuluLlah ShalALLAHu`alaihiwasalam
& Majelis Azzikra di Masjid Istiqlal,
Jakarta, Indonesia pada 22hb Jun 2008 :






Doa nahnu tentu nya senantiasa untuk antum sebagai perjuang da`wah
serta penegak sunnah RasuluLlah ShalALLAHu`alaihiwasalam di mana jua antum berada.



اللهم آمين والله تعالى أعلم بالصواب

Related Posts with Thumbnails