Friday, October 17, 2008

... للهــــم





Segala Pujian bagi ALLAH, Tuhan yang Mentadbir seluruh alam
iaitu Puji-pujian yang menyamai segala Ni`matNYA
dan sebanding dengan segala tambahanNYA.


Wahai Tuhan kami, bagiMU segala Kepujian
sebagaimana yang selayak nya dengan kebesaran DzatMU
dan dengan kebesaran KekuasaanMU.


Maha Suci Engkau kami tidak mampu
menghitung Puji-pujian atasMU,
Engkau adalah sebagaimana
Engkau telah Memuji-muji akan DzatMU.



Ya ALLAH, Ya Rabb, Ya Rahman, Ya Rahim...
Ya Hayyu, Ya Qayyum, Ya Dzal Jalali wal Ikram...



* Tiada Tuhan Melainkan ALLAH, Muhammad adalah Utusan ALLAH pada setiap kerlipan dan nafas menurut bilangan yang telah dimuatkan di dalam `Ilmu ALLAH.


Ya ALLAH, sesungguh nya aku memohon kepadaMU dengan (hak nya) CahayaMU yang Agung dan dengan cahaya tersebut ia mampu berdiri tegak semua alam milik ALLAH yang Maha Agung, limpahkanlah Rahmat teristimewa dan Salam Sejahtera kepada Baginda Nabi Muhammad (ShalALLAHu`alaihiwasalam) yang mempunyai darjat yang Agung, dan Keluarga beliau, Nabi ALLAH yang Agung sesuai dengan Keagungan Dzat ALLAH yang Maha Agung, dalam setiap kerlipan dan nafas dengan hitungan apa-apa yang tercakup di dalam `Ilmu ALLAH yang Maha Agung, dengan Rahmat yang teristimewa yang abadi sebagaimana keabadian ALLAH yang Maha Agung kerna untuk mengagungkan hak Engkau wahai Junjunganku, wahai Nabi Muhammad (ShalALLAHu`alaihiwasalam), wahai Nabi Ahmad, wahai Nabi Ayahanda Sayyid Qassim, wahai Nabi yang mempunyai budi pekerti yang Agung dan limpahkanlah Salam Sejahtera kepada beliau dan keluarga nya seperti itu juga, dan kumpulkan aku bersama beliau sebagaimana Engkau satukan antara jiwa dan raga, zahir dan batin, dalam keadaan terjaga dan tertidur. Dan jadikanlah beliau sebagai ruh bagi diriku (jiwa ragaku) dari segala penjuru di dunia ini sebelum di akhirat nanti wahai Tuhan yang Maha Agung.


Aku memohon keampunan ALLAH yang Maha Agung, yang tiada Tuhan melainkanNYA, yang Maha Hidup dan Maha Pengatur, Maha Mengampuni dosa-dosa, Maha Agung dan Mulia, dan aku bertaubat kepadaNYA dari segala kemaksiatan dan dosa-dosa dan dari dosa yang aku lakukan dengan sengaja atau tidak, zahir dan batin, ucapan dan perbuatan, dalam semua gerakkan dan diam, angan-angan dan hembusan nafasku semua nya secara terus-menerus, selama nya dan sampai bila-bila pun. Dan dosa yang aku ketahui, dan yang tidak aku ketahui, dengan hitungan yang tercakup dalam `Ilmu ALLAH dan terhimpun dalam buku catatan amal, terguris oleh pena, dengan hitungan apa pun yang telah wujudkan oleh Qudrat dan `Iradat ALLAH, dan dengan hitungan tinta yang dibuat menulis Kalimat-Kalimat ALLAH, sebagaimana layak nya Keagungan Dzat Tuhanku, Keelokan dan KesempurnaanNYA. Dan sebagaimana yang di cintai oleh Tuhanku dan diredhaiNYA. * dari kitab "Bintang Indah Cemerlang" m.s 115



ربنا آتنا في الدنيا حسنة
وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار


وصلى الله على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين


سبحان ربك رب العزة عما يصفون
وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين

0 Ulasan:

Related Posts with Thumbnails