Friday, January 23, 2009

أهلا وسهلا ومرحبا بكم



بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض
ولا في السماء وهو السميع العليم


اللهم صل على سيدنا محمد طب القلوب ودوائها
وعافية الأبدان وشفائها ونور الأبصار وضيائها
وعلى آله وصحبه وسلم
- Selawat Syifa` / Thibbul Qulub


الســــلام عليكم ورحمة الله وبركـــاته



Al HamduliLlah, segala Puji keatasNYA dan Syukur diatas ni`mat Iman dan Islam, yang telah melanjutkan usia kita sehari lagi untuk kita beribadah dan bertaubat kepadaNYA, yang telah memberikan kita kesihatan tubuh badan dan sesungguh nya kepadaNYA jualah tempat kita kembali...


Al HamduliLlah kerna di Negara kita yang kerdil ini, samada pada hari-hari biasa mahupun dihujung minggu, senantiasa meriah dengan Majlis-Majlis yang penuh dengan barakah. Terlihat kehijauan Taman-Taman SyurgaNYA ada dimana-mana dan terkadang itu payah untuk kami memilih Taman yang mana satu untuk kami menghadirkan diri. ALLAHu ALLAH. Semoga ALLAH `Azzawajalla Redha dan Menerima segala niat dan usaha yang murni ini. Semoga ALLAH `Azzawajalla Melimpahkan Rahmat, Keberkahan, Kemudahan, Kesihatan kepada antum agar dapat beristiqamah dalam kemuliaan. ALLAHumma amiin.


Masya`ALLAH tabarakALLAH, telah dimaklumkan bahwa insya`ALLAH, al-Fadhil Syeikh Muhammad Nuruddin Marbu al-Banjari al-Makki حفظه الله تعالى akan berada di Singapura mulai pada hari Sabtu ini, tanggal 24hb Januari `09. Beliau hadir diatas undangan al-Fadhil Ustaz Fahrurazi Kiyai Kassim حفظه الله تعالى. Sila rujuk jadual Ceramah beliau insya`ALLAH, di akhir posting ini.

Rebutlah peluang keemasan ini dengan meluangkan sedikit masa untuk menghadirkan diri dan berhimpun bersama-sama dengan seorang Ulama` yang tidak asing ini. Semoga curahan keberkahan dari kalam nasihat serta `ilmu beliau mengalir kedalam diri kita agar kita semakin dekat kepadaNYA dan kepada Baginda صلى الله عليه وسلم pada setiap saat dan kejap.


_________________________


Ceramah Bersiri Di Hari Cuti


Tarikh : Sabtu, 24hb Januari Waktu : Ba`da Maghrib Tempat : Masjid asy-Syakirin

Tarikh : Sabtu, 24hb Januari Waktu : Ba`da Isya` Tempat : Masjid al-Mukminin

Tarikh : Ahad, 25hb Januari Waktu : 9 pagi Tempat : Masjid Mujahidin

Tarikh : Ahad, 25hb Januari Waktu : Ba`da Isya` Tempat : Masjid Darul Makmur

Tarikh : Isnin, 26hb Januari Waktu : 9 pagi Tempat : Masjid Sultan (Auditorium)

Tarikh : Isnin, 26hb Januari Waktu : Ba`da Isya` Tempat : Masjid al-Iman

_________________________


* Dikemaskini *




Ya ALLAH, Ya RABBi, hadirkanlah dan himpunkanlah kami bersama-sama dengan mereka dengan barakah Junjungan Mulia kami, Sayyidina Muhammad صلى الله عليه وسلم


Amiin Ya ALLAH, Ya Rabb, Ya Rahman, Ya Rahim...
Ya Hayyu, Ya Qayyum, Ya Dzal Jalali wal Ikram...



وصلى الله على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين


سبحان ربك رب العزة عما يصفون
وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين

Related Posts with Thumbnails