Tuesday, February 8, 2011

If The Beloved صلى الله عليه وآله وسلم Were Among Us... ♥



بســـــــم الله الرحمان الرحيم
الحمد لله رب العالمين حمداً يوافى نعمه ويكافئ مزيده



للهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد الفاتح لما أغلق
والخاتم لما سبق والناصر الحق بالحق
والهادي الى صراطك المستقيم صلى الله عليه
وعلى أله وأصحابه حق قدره ومقداره العظيم
- Selawat Fatih


اللهم أنت ربي لا إله إلا أ نت خلقتني وأنا عبدك
وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت
أعوذ بك من شر ما صنعت
أبوء لك بنعمتك علي وأبوء لك بذنبي
فاغفر لي فإنه لا يغفر الذنوب إلا أنت
- Sayyidul Istighfar



الســــلام عليكم ورحمة الله وبركـــاته




Soalan : Apa betul Ruh RasuluLlah صلى الله عليه وآله وسلم hadir di Majelis saat Maulid?


Jawapan : Saudaraku tidak ada suatu dalil Shahih yang menjamin hal itu, namun hal itu tidak mustahil dan sangat mungkin terjadi.


Sebagaimana riwayat Shahih Muslim dan lainnya bahwa ketika Isra` Mi`raj Rasul صلى الله عليه وآله وسلم melihat Nabi Musa عليه السلام berdiri di kuburnya melakukan shalat, lalu berjumpa lagi dengan Nabi Musa عليه السلام dan para Nabi dan Rasul di Masjidil Aqsha. Dan berjumpa lagi dengan para Nabi itu di langit, menunjukkan ruh mereka ada dimana-mana. Dan kecepatan ruh melebihi kecepatan Buraq karena mendahului Nabi صلى الله عليه وآله وسلم sampai di langit. Dan Rasul صلى الله عليه وآله وسلم menjawab Salam semua ummatnya, mustahil hal ini terjadi jika bukan Mukjizat ALLAH سبحانه وتعالى.


Maka tidak mustahil ruh beliau صلى الله عليه وآله وسلم hadir dimana-mana pula di dunia ini, jika ruh para Nabi bisa ada di kubur mereka, lalu di Masjidil Aqsha, lalu di langit pula. - Taushiyah Habibana Munzir ibn Fuad al-Musawa حفظه الله تعالى ~ Al HamduliLlah, dengan Kuasa dan KehendakNYA, kita telah Dihujani dengan Anugerah dan RahmatNYA. Semoga Dicurahi keatas kita keyakinan, keimanan serta ikatan denganNYA سبحانه وتعالى dan KekasihNYA صلى الله عليه وآله وسلم, kesihatan serta `afiah kamilah untuk ber`ibadah kepadaNYA سبحانه وتعالى.



اللهم صل على سيدنا محمد
وأنزله المنزل المقرب منك يوم القيامة
اللهم صل على روح سيدنا محمد في الأرواح
وعلى جسده في الأجساد وعلى قبره في القبور



بارك الله فيكم وجزاكم الله خير الجزاء
الله تعالى أعلم بالصواب والحمد لله رب العالمين

6 Ulasan:

Assalamualikum sis - Semlm alhamdulilah ana dan ikhwan Masjid Taman TAR telah Khatam satu juta bersalawat keatas Nabi MUhammad s.a.w bersama2 dengan Shiekh Muhammad Fuad Al Maliki. Kami mula kan majlis bersalawat drp tarikh 03/02 sehingga 14/02/2011.

BismiLlah wal HamduliLlah...
Sholatu was-Salamu `ala RasuliLlah wa `ala Alihi wa Shohbihi waman walah...
SalamuLlahu`alaikum wa Rahmatuhu wa Barakatuh...

Wahai Ibu Mithali yang Dimuliakan lagi Dikasihi ALLAH,
Al HamduliLlah thumma Al HamduliLlah thumma Al HamduliLlah, syukur kerna telah DipilihNYA Anti dll. Teramat bertuah jasad kalian dapat menghadiri Majlis yang penuh barakah ini, bertuah juga lisan yang DiizinkanNYA untuk kalian menyampaikan Selawat serta Salam keatas KekasihNYA yang Agung; ShalALLAHu `alaihi wa Alihi wasalam, dan bertuah juga hati serta ruh kalian yang tersambung dengan Ruhnya Penghulu segala Penghulu ShalALLAHu `alaihi wa Alihi wasalam, dan lebih dan lebih lagi yang hanya DIA sahja yang Maha Mengetahui PemberianNYA keatas kalian.

Masya`ALLAH TabarakALLAH... Mohon agar senantiasa sudi untuk menghadirkan kami didalam doa kalian.

Di atas masa serta ziarahnya hamba ucapkan,
barakALLAHu fiki wa jazakiLlahu khairal jaza`.
Fi amaniLlah wALLAHu a`lam bisawab.

Salam mastura - Kalian yg pernah hadir sekejap bersama2 hubabah tak pernah ana lupakan...bah kan setaip hari ana ulang dan ulang kan perkataan hubabah telah sampai kan pd anak2 dan kawan2( ada terima dan ada yg menolak ana berlapang dada....ini adalah jalan ana utk terus mengikut sunnah rasullulah ) bahawa bersugi ada amalan rasulullah....anak2 kecil ana sgt senang bersugi....dan byk lagi....rasa rindu utk bertemu hubabah lagi sentiasa tersemat di hati ana....jika ada kesempatan dan ruang utk ana menemuai nya lagi.

BismiLlah wal HamduliLlah...
Sholatu was-Salamu `ala RasuliLlah wa `ala Alihi wa Shohbihi waman walah...
SalamuLlahu`alaikum wa Rahmatuhu wa Barakatuh...
Salam Juma`ah al-Mubarak...

Wahai Ibu Mithali yang Dimuliakan lagi Dikasihi ALLAH,
Al HamduliLlah, maka benar tekaan hamba? Hubabah Nur al-Haddar yang Anti dll, ALLAH Ketemukan? Jika kita merasakan rindu untuk bertemu dengan beliau maka terasa amat rindu lagi untuk bertemu dengan Datuk beliau yang Mulia, Baginda RasuluLlah ShalALLAHu`alaihi wa Alihi wasalam, benar atau tidak? :) ALLAHu ALLAH...

Maka sampaikanlah semampumu dengan lemah lembut lagi berhikmah, berhasil ataupun tidak, pahalanya telah kita perolehi. Kerna sesiapa sahja yang mengikut PerintahNYA dan Sunnah KekasihNYA, tidak akan merasa rugi baik di dunia mahupun di Akhirat. Dan tidak benar samakali pendapat yang mengatakan bahwa jika kita mengikuti Sunnah bererti kita telah keterbelakangan, kerna perkara tersebut telah dilaksanakan lebih dari 1400 tahun yang lalu. Mereka lupa bahwa apa sahja yang dilakukan dan dicontohkan oleh Baginda ShalALLAHu`alaihi wa Alihi wasalam, justru adalah Tuntunan dari ALLAH `Azzawajalla, semuanya mengandungi hikmah dan rahsia tersendiri, subhanALLAH...

Hanya sekarang ini, dizaman modern ini, barulah mereka ketemui hikmah serta rahsianya, walaupun tidak kesemuanya. Justru, siapa sebenarnya yang terkebelakang? :)

Semoga ALLAH `Azzawajalla Mencurahkan keatas kita rasa kemahuan serta rasa cinta untuk melaksanakan apa sahja yang Dicintai dan DiredhaiNYA, ianya termasuk juga apa sahja yang dilaksanakan dan dicontohkan oleh Baginda ShalALLAHu`alaihi wa Alihi wasalam. Semoga ALLAH `Azzawajalla juga Memberkahi rezki kita, samada pada umur, kesihatan ataupun masa untuk bisa hadir di Majlis-majlis yang sangat sejuk dengan Rahmat, AmpunanNYA serta ketenangan dll.

Amiin Ya ALLAH, Ya Rabb, Ya Rahman, Ya Rahim, ya Qarib, ya Mujib, Ya Hayyu, Ya Qayyum, Ya Dzal Jalali wal Ikram wa bi jaahi Sayyidina Muhammadinil Habibil Mahbub ShalALLAHu`alaihi wa Alihi wasalam.. ♥

Di atas masa serta ziarahnya hamba ucapkan,
barakALLAHu fiki wa jazakiLlahu khairal jaza`.
Fi amaniLlah wALLAHu a`lam bisawab.

salam mastura - Jawapan ante sgt bagus...sgt medamaikan jiwa..dan setiap bait2 tulisan ayat ante pasti nya airmata tanpa di paksa2 keluar...sgt terharu dengan doa mengiring penulisan ante.

BismiLlah wal HamduliLlah...
Sholatu was-Salamu `ala RasuliLlah wa `ala Alihi wa Shohbihi waman walah...
SalamuLlahu`alaikum wa Rahmatuhu wa Barakatuh...

Wahai Ibu Mithali yang Dimuliakan lagi Dikasihi ALLAH,
Al HamduliLlah, segala Puji dan Syukur hanya bagiNYA, untukNYA dan kernaNYA. Semoga hati kita tetap senantiasa dalam kedekatan dan ketaatan kepadaNYA; ALLAH `Azzawajalla dan RasulNYA; Nabi Muhammad ibn `AbdiLlah ShalALLAHu`alaihi wa Alihi wasalam.

Hati yang ketika diuji, sabar. Ketika dibahagiakan, syukur. Ketika menerima ketetapan, redha. Ketika keseorangan, rindu kepadaNYA. Ketika ramai orang, takut kepadaNYA. Ketika tidak kesibukkan, ingat kepadaNYA. Ketika kesibukkan, bertambah-tambah lagi ingatan kepadaNYA. Bagaimana untuk kita mendapatkan hati seperti ini? Sama-samalah kita mengadu dan memintanya kepada yang Menciptakan dan Berkuasa diatas hati itu, Tuhan kita, ALLAH `Azzawajalla.

Amiin Ya ALLAH, Ya Rabb, Ya Rahman, Ya Rahim, ya Qarib, ya Mujib, Ya Hayyu, Ya Qayyum, Ya Dzal Jalali wal Ikram wa bi jaahi Sayyidina Muhammadinil Habibil Mahbub ShalALLAHu`alaihi wa Alihi wasalam... ♥

Di atas masa serta ziarahnya hamba ucapkan,
barakALLAHu fiki wa jazakiLlahu khairal jaza`.
Fi amaniLlah wALLAHu a`lam bisawab.

Related Posts with Thumbnails