Monday, May 30, 2011

Pemimpin Yang Muslim - Mesti Lihat!



بســـــــــم الله الرحمان الرحيم
الحمد لله رب العالمين حمداً يوافى نعمه ويكافئ مزيده


اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد الرؤوف الرحيم
ذي الخلق العظيم وعلى آله وأصحابه وأزواجه
في كل لحظة عدد كل حادث وقديم

- Selawat ar-Ra`uf ar-Rahim


اللهم أنت ربي لا إله إلا أ نت خلقتني وأنا عبدك
وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت
أعوذ بك من شر ما صنعت
أبوء لك بنعمتك علي وأبوء لك بذنبي
فاغفر لي فإنه لا يغفر الذنوب إلا أنت
- Sayyidul Istighfar




الســــلام عليكم ورحمة الله وبركـــاته






Hadiths yang disyarahkan oleh Guru² Mulia حفظهم الله تعالى :
"Sabda RasuluLlah ﷺ : "Maka siapapun yang menjadi Pemimpin dari Ummat Muhammad ﷺ, maka ia berbuat semampunya, lalu membawa dampak buruk pada seseorang, lalu membawa dampak baik pada orang lain, maka terimalah kebaikannya dan maklumilah kesalahannya.""
~ Shahih Imam Bukhari رحمه الله تعالى


"Sabda RasuluLlah ﷺ : "Barangsiapa melihat pada Pemimpinnya sesuatu yang ia benci, hendaknya ia bersabar akan perbuatan pemimpinnya, maka sungguh siapa yang memisahkan diri dari kelompok Muslimin (yang dipimpin oleh Pemimpin tersebut), lalu ia wafat (dalam keadaan memisahkan diri), maka wafat dengan kematian Jahiliyah.""
~ Shahih Imam Bukhari رحمه الله تعالى


Durasi : ~ 78 minit
Muat-turun / dengar MP3 : diSini
Versi teks baca : diSini




^ Taushiyah asy-Syeikh Ridwan al-Amri beserta diikuti dengan taushiyah Habibana Munzir ibn Fuad al-Musawa حفظهم الله تعالى yang telah disampaikan di Masjid al-Munawar, Jakarta, Indonesia pada hari Isnin, tanggal 16hb Mei 2011M. Insya`ALLAH, ziarahi hamba juga di Vimeo. Ziarahi juga, lelaman Kios Majelis RasuluLlah ﷺ Singapura, untuk mendapatkan produk² Islami, diantaranya Kitab serta CD dll.


^ Siaran langsung Majlis Ta`lim bersama Habibana adalah pada setiap hari Isnin bermula pada jam 09.30 malam; waktu Singapura. Antum bisa mendengar ataupun melihatnya secara langsung melalui Lelaman Habibana. Majlis Ta`lim akan dimulakan dengan bacaan Maulid Adh-Dhiya`Ullami kemudian diikuti dengan Pengajian Hadiths bimbingan Habibana, dan diakhiri dengan dzikr, qasidah serta doa munajat.




_______๑۩۞۩๑_______




Wahai ALLAH, wahai Tuhan kami, saudara² kami yang telah Engkau Pilih sebagai TetamuMU, Muliakanlah langkah dan keberangakatan mereka. Jadikanlah ibadah umrah mereka umrah yang mabrur, sa`i yang masykur dan amalan² shalih yang makbul. Semoga mereka dan kami Diberi kesihatan wal`afian dan istiqamah dlm ketaatan dan kebajikan sehingga nafas kami yang terakhir, dlm penuh keimanan dan rindu dan Dirindui olehMU dan RasulMU ﷺ..


Amiin ALLAHumma amiin ya ALLAH, Ya Rahman Ya Rahim, demi kemuliaan `Arafah, demi kemuliaan Muzdalifah, demi kemuliaan Mina, demi kemuliaan Thawaf dan Sa`i, demi kemuliaan Ka`bah al-Musyarrafah, demi kemuliaan Madinah al-Munawwarah dan Raudhatul Syarif. Amiin Ya ALLAH, Ya Rabb, Ya Rahman, Ya Rahim, ya Qarib, ya Mujib, Ya Hayyu, Ya Qayyum, Ya Dzal Jalali wal Ikram wa bi jaahi Sayyidina Muhammadinil Habibil Mahbub ﷺ dan dengan barakah para `Auliya , para Ulama` dan para Shalihin. al-Fatihah..





اللهم صل على سيدنا محمد
وأنزله المنزل المقرب منك يوم القيامة
اللهم صل على روح سيدنا محمد في الأرواح
وعلى جسده في الأجساد وعلى قبره في القبور


ربنا تقبل دعاءنا إنك أنت السميع العليم
وتب علينا إنك أنت التواب الرحيم
دعواهم فيها سبحانك اللهم وتحيتهم فيها سلام
وآخر دعواهم أن الحمد لله رب العالمين

بارك الله فيكم وجزاكم الله خير الجزاء
والله تعالى أعلم بالصواب

Related Posts with Thumbnails