Friday, October 2, 2009

Sємpєηα Hαri Kєlαhirαη Mυ... ♥






اللهم صل على سيدنا محمد
وأنزله المنزل المقرب منك يوم القيامة



Ibu... Ibu... Ibu...

Ibu senandung lagu ku
Ku nyanyikan selalu untuk mu
Engkau penyejuk hati ku
Tanpa mu tiadalah aku...

Ku selalu ku mohon doa mu
Bahagia hidup mati ku
Ibu kaulah harapan ku
Tanpa mu tiadalah aku...

Syurga ditelapak kaki mu
Redha ALLAH dengan Redha mu
Begitulah sabda Nabi ku (صلى الله عليه وسلم)
Tanpa mu tiadalah aku...

Ibu perisai hidup ku
Pertaruhkan nyawa bagi ku
Cinta mu terangi jalan ku
Tanpa mu tiadalah aku...





Aku tak kan pernah rasakan tulus cinta
Bila tak ada kasih sayang suci Ibu
Ibu tersenyum dalam duka pahit dunia
Selalu nyatakan cinta demi suka ku
Selalu berikan cinta untuk aku...

Ku panjatkan padaMU Tuhan
Berikan selalu KasihMU
Limpahkan Kasih dan SayangMU untuk Ibu
Ku mohonkan padaMU Tuhan
Berikan selalu CintaMU
Karena hanya Engkau yang dapat Kabulkan doa...

Aku seringkali bertanya-tanya
Mungkinkah ada cinta suci tulus seperti cinta nya
Selalu nyatakan cinta dalam duka nya
Selalu berikan cinta dalam derita nya...





Ummi... Ummi... Ummi...

Ummi, lagu yang paling ku gemari
Irama yang selalu ku dendangkan
Di mana sahaja, aku mengingati nya
Selalu dan selalu aku nyanyikan...

Ummi, wahai jiwa ku dan hidup ku
Pemberi kebahagiaan dan harapan
Sekarang juga di masa hadapan...

ALLAH تعالى Memerintahkan aku
Dalam ku sendiri atau terbuka
Supaya bersikap membahagiakan mu dan mengasihi mu...

Nama mu wahai Ibu terpahat di hati ku
Cinta ku pada mu membawa ku ke jalan yang benar
Dan doa ku selalu, semoga Tuhan selalu Menjaga mu...




Gambar : Ukhtina Zeynep
Nasyid : Ukhtina Sulis




رب أوزعني أن أشكر نعمتك التي أنعمت علي
وعلى والدي وأن أعمل صالحا ترضاه وأدخلني
برحمتك في عبادك الصالحين

رب اجعلني مقيم الصلاة ومن ذريتي ربنا وتقبل دعاء
ربنا اغفر لي ولوالدي وللمؤمنين يوم يقوم الحساب

اللهم صل على روح سيدنا محمد في الأرواح
وعلى جسده في الأجساد وعلى قبره في القبور

سبحان ربك رب العزة عما يصفون
وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين

Related Posts with Thumbnails