Saturday, December 19, 2009

Hanya Tinggal Sehari Sahja Lagi...



بســــم الله الرحمان الرحيم
الحمد لله رب العالمين حمداً يوافى نعمه ويكافئ مزيده



اللهم صل على سيدنا محمد عدد ما في علم الله
صلاة دائمة بدوام ملك الله
- Selawat as-Sa`adah


اللهم أنت ربي لا إله إلا أ نت خلقتني وأنا عبدك
وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت
أعوذ بك من شر ما صنعت
أبوء لك بنعمتك علي وأبوء لك بذنبي
فاغفر لي فإنه لا يغفر الذنوب إلا أنت
- Sayyidul Istighfar



الســــلام عليكم ورحمة الله وبركـــاته






ALLAHu ALLAH. Hanya tinggal sehari sahja lagi untuk kita dapat bersama-sama dengan Hubabah Halimah al-`Aydrus, yang saat dan ketika ini sedang berada di Singapura. Insya`ALLAH, Hubabah akan berada di Masjid al-Falah esok, hari Ahad, 20hb Disember `09, pada pukul 2.00 petang sehingga 4.00 petang. Insya`ALLAH, Hubabah akan mensyarahkan tentang bulan ALLAH yang Mulia ini, bulan Muharram, tentang hijrah; keagungan dan keistimewaan nya dll. Kehadiran antumna sangat-sangat dialukan :)


Himbauan hamba, ayuh, antumna dapatkanlah juga buku yang dikarang oleh Hubabah sendiri yang berjudul "Bidadari Bumi - 9 Kisah Wanita Salehah"; selagi stok masih ada. Antumna hayatilah bait yang indah ini :
"ALLAH, Tuhanku akan selalu Memberiku sesuai dengan niatku.
Hingga tatkala kudapati kesalahan dalam sesuatu,
kutahu ada yang salah pula dalam niatku."


Al HamduliLlah wa asy-Syukru liLlah, syukran jazilan juga diucapkan kepada kedua Ibubapa hamba yang dikasihi lagi dihormati, yang telah mengizinkan hamba untuk hadir dalam Majlis yang penuh barakah ini, barakALLAHu fikum. Syukran jazilan juga diucapkan kepada mereka yang telah berhempas pulas untuk menjayakan Majlis yang mulia ini, barakALLAHu fikum. Syukran jazilan juga diucapkan kepada mereka yang telah mendoakan akan kelancaran dan kejayaan Majlis ini, barakALLAHu fikum.


Salam takziah sekali lagi, hamba ucapkan kepada Ustazah Nurul Izzah Khamsani beserta keluarga dari Masjid Jamiyah ar-Rabitah diatas kembali nya Nenda beliau ke RahmatiLlah ketika Majlis yang mulia ini sedang berlangsung. Begitu juga kepada hamba beserta keluarga diatas kembali nya Ibu saudara hamba ke RahmatiLlah petang tadi. Semoga ruh beliau dan ruh-ruh mereka yang telah pulang ke RahmatiLlah, Dilimpahi Rahmat dan RahimNYA, ALLAH سبحانه وتعالى dan ditempatkan bersama-sama para Nabiyyin, Shiddiqin, Syuhada`, Shalihin, Muqarrabin dan khusus nya bersama KekasihNYA, RasuluLlah صلى الله عليه وآله وسلم. ALLAHumma amiin. al-Fatihah...


Wahai ALLAH, walaupun kami tidak pernah berada bersama dengan KekasihMU صلى الله عليه وآله وسلم, KAU Hadirkan salah seorang dari Ahlul Bait KekasihMU صلى الله عليه وآله وسلم kepada kami untuk kami mengambil barakah dan hikmah dari nya; Hubabah Halimah al-`Aydrus. Hadir nya bersama kami, terasa hadir nya KekasihMU صلى الله عليه وآله وسلم bersama kami. Wahai ALLAH, sungguh, Engkau Maha Kuasa, Maha Baik lagi Maha Penyayang.



اللهم اغفر لهم وارحمهم وعافهم واعف عنهم
برحمتك يا أرحم الراحمين
وصلى الله على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين

سبحان ربك رب العزة عما يصفون
وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين


بارك الله فيكم وجزاكم الله خير الجزاء
والله تعالى أعلم بالصواب

Related Posts with Thumbnails