Friday, August 14, 2009

Rαηgkαiαη Doα Rαмαdhαη - Aмαlαη Mєrαih Rαhмαт & Aмpυηαη



بســـــــــم الله الرحمان الرحيم
الحمد لله رب العالمين حمداً يوافى نعمه ويكافئ مزيده



اللهم صل على نور الأنور وسر الأسرار وترياق الأغيار
ومفتاح باب اليسار سيدنا و مولانا محمد المختار
وآله الأطهار وأصحابه الأخيار عدد نعم الله وأفضاله

- Selawat asy-Syeikh Ahmad al-Badawi / Selawat Nur / Selawat Anwaar dan Asror


اللهم أنت ربي لا إله إلا أ نت خلقتني وأنا عبدك
وأنا على عهدك ووعدك ما استطعت
أعوذ بك من شر ما صنعت
أبوء لك بنعمتك علي وأبوء لك بذنبي
فاغفر لي فإنه لا يغفر الذنوب إلا أنت
- Sayyidul Istighfar


الســــلام عليكم ورحمة الله وبركـــاته




Bimbingan Habibana Dr. Ahmad ibn `AbduLlah al-Kaff حفظه الله تعالى. Rakaman ini mengandungi doa Tarhim, doa berpuasa, doa solat Dhuha, doa berbuka puasa, doa setelah solat Tarawih, doa setelah solat Witir, doa Khatamil Quran, doa Birrul Walidain dll. Semoga kita dapat mengambil manfaat dan barakah dari nya serta dapat mengamalkan nya bersama-sama.

________________


Selamat datang, Bulan Ramadhan, Selamat datang, Bulan Puasa...
Selamat datang, Bulan Ramadhan, Selamat datang, Bulan Ibadah...


"Tanpa terasa bulan puasa telah berada di depan mata. Setiap orang beriman tentu akan senang menantikan kedatangan nya. Apalagi dalam hadiths dikatakan :
"Barangsiapa gembira dengan masuk nya bulan Ramadhan, ALLAH Haramkan jasad nya dari api neraka."


Tak ada kegembiraan menyamai gembira nya menyambut Ramadhan. Namun, kegembiraan ini akan menjadi hilang makna nya dan sirna jiwa nya apabila, setelah ia datang, kita tak mengisi nya dengan berbagai ibadah dan taqarrub yang dituntunkan oleh Junjungan kita, RasuluLlah صلى الله عليه وسلم. Jika demikian, tak ubah nya kita menanti-nanti seseorang yang kita rindukan sekian lama, tetapi setelah ia datang kita tinggal pergi begitu sahja. Oh, betapa dusta nya kerinduan itu, dan betapa kecewa nya tamu yang kedatangan nya ditunggu-tunggu.


Tentu kita tak ingin demikian. Kita ingin menunjukkan bahwa kegembiraan kita atas kedatangan Ramadhan adalah benar ada nya, bahwa kerinduan kita juga tak di mulut sahja. Untuk itu, tak ada pilihan lain selain kita isi saat-saat istimewa ini dengan berbagai ibadah dan ketaqwaan lain nya. Sudah selayak nya kita bertekad menjadikan Ramadhan ini lebih baik daripada Ramadhan-Ramadhan sebelum nya. Mengapa? Karena, Ramadhan-Ramadhan yang lalu tak akan kembali lagi, sedangkan Ramadhan-Ramadhan yang akan datang belum tentu kita alami. Karena nya, inilah saat terbaik yang mesti kita manfaatkan, juga dengan sebaik-baik nya.


Untuk membantu anda mewujudkan hal tersebut, dalam Bonus Doa edisi ini kami suguhkan kepada anda amalan-amalan Ramadhan, baik doa mahupun dzikr yang dapat kita baca sejak malam menjelang subur hingga malam keesokan hari nya." - AY*AP


"Wahai ALLAH, aku memohon kepadaMU keni`matan yang sempurna dan daripada perlindungan yang tidak terhenti dan aku memohon Rahmat yang menyeluruh dan daripada kesihatan yang diharapkan, kehidupan yang makmur, daripada umur yang penuh kebahagiaan dan daripada kebaikkan yang sempurna, daripada ni`mat yang menyeluruh, keutamaan yang penuh keindahan dan belas kasih yang bermanfaat dan bukan bahaya. Jadikanlah Engkau atas kami kemanfaatan dan jangan Engkau jadikan atas kami kemudharatan.


Wahai ALLAH, akhiri hidup kami dengan kebahagiaan, nyatakanlah tambah nya amalan-amalan kami, temanilah pagi kami dan petang kami dengan kesihatan, jadikanlah RahmatMU tempat kembaliku dan tempat akhirku. Dan Anugerahilah atas kami dengan memperbaiki ke`aiban kami dan jadikanlah taqwa sebagai bekal kami di dalam AgamaMU, kesungguhan dari kami hanya kepadaMU. Kami berpasrah diri dan berpegang teguh dan tetapkanlah jalan IstiqamahMU dan kami berlindung di dunia ini dari sesuatu yang mewajibkan penyesalan pada hari Kiamat, ringankanlah beban berat dosa kami, berilah rezki, kehidupan yang bahagia, cukupkanlah dan palingkanlah kami dari segala keburukkan dan bebaskanlah kami, bapa-bapa kami, ibu-ibu kami, anak-anak kami, saudara-saudara kami, kaum kerabat kami dan keluarga kami dari siksa kubur dan siksa Neraka. Wahai Dzat yang Maha Perkasa, yang Maha Pengampun yang penuh dengan Kemuliaan serta yang Menutupi ke`aiban. Wahai Dzat yang Maha Bijaksana, Wahai Dzat yang Maha Memaksa, Wahai ALLAH, Wahai ALLAH, Wahai ALLAH yang Maha Penyayang." - Doa Hujjatul Islam al-Imam Ghazali رحمه الله تعالى dari kitab "Bintang Indah Cemerlang"


وصلى الله على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان ربك رب العزة عما يصفون
وسلام على المرسلين والحمد لله رب العالمين


بارك الله فيكم وجزاكم الله خير الجزاء
والله تعالى أعلم بالصواب

0 Ulasan:

Related Posts with Thumbnails